Grupa wsparcia dla rodziców dzieci i młodzieży używających substancji psychoaktywnych (papierosy, alkohol, narkotyki, dopalacze itp.) w każdą trzecią środę miesiąca w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nysie ( ul. Chopina 4, parter, tel. 77 40 93 915).


Regulamin uczestnictwa w projekcie "Edukacja z przyszłością"

Pobierz regulamin



Głosowanie na ścianę wspinaczkową. Wniosek nr 19 w ramach budżetu obywatelskiego na 2016 rok

Głosownie nad wnioskami odbędzie się w dniach 3 - 10 listopada 2015r.

Głosowanie nad wnioskami odbywać się będzie:

  1.  W punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego w Nysie, ul. Kolejowa 15 poprzez włożenie do urny wypełnionej karty do głosowania.
  2. Na stronie internetowej www.nysa.pl
  3. Poprzez przesłanie na adres Urzędu Miejskiego w Nysie (ul. Kolejowa 15,
    48-300 Nysa) karty do głosowania z dopiskiem na kopercie „Budżet Obywatelski – GŁOSOWANIE”, przy czym za datę oddania głosu w ten sposób uważa się datę stempla pocztowego.
  4. Głosować można tylko na jeden wniosek. W razie wyboru więcej niż jednego wniosku głos będzie nieważny.
  5. Karta do głosowania dostępna jest w Urzędzie Miejskim w Nysie, ul. Kolejowa 15, na stronie internetowej www.nysa.pl oraz na stronie www.gimnazjum1.nysa.pl w zakładce Informacje dla rodziców.

Karta do głosowania

O wyborze wniosków do realizacji decydują w drodze bezpośredniego głosowania mieszkańcy Gminy Nysa, którzy w dniu głosowania posiadają czynne prawo wyborcze na terenie Gminy.

 

Działania w ramach projektu edukacyjnego KIK/34

Nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w Projekcie Edukacyjnym KIK/34 - Szwajcarsko-Polskim Programie Współpracy (SPPW), zatytułowanym "Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej"

Podstawowym celem Projektu KIK/34 jest promocja zdrowego stylu życia, w tym zapobieganie otyłości i nadwadze oraz innym chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie prozdrowotnej zmiany żywienia i zwiększenia poziomu aktywności fizycznej.

Projekt współfinansowany jest przez Szwajcarię w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Projekt objęty jest patronatem Minister Edukacji Narodowej Pani Krystyny Szumilas.

Głównym realizatorem Projektu jest Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie

Partnerzy:

  • Ministerstwo Zdrowia
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie
  • Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka
  • Polskie Towarzystwo Dietetyki

Udział w projekcie, polega głównie na udokumentowaniu podejmowanych przez placówkę działań prozdrowotnych. Całość przedsięwzięć podzielona jest na 3 etapy: przygotowanie, realizację oraz ewaluację i pomiar rezultatów. Aktywny udział w projekcie promowany będzie certyfikatem zaangażowania (po pierwszym roku uczestnictwa), a następnie certyfikatem końcowym

Działania szkoły w ramach Projektu KIK/34:

  • SZKOLNY KONKURS WIEDZY O ZDROWYM ODŻYWIANIU

W dniu 03.06.2015 w Gimnazjum nr 1 w Nysie odbył się Szkolny Konkurs Wiedzy o Zdrowym Odżywianiu. Wzięły w nim udział dwuosobowe reprezentacje wszystkich klas (25 klas = 50 osób). Celem było wyłonienie najlepszych drużyn, które wykazały się wysokim poziomem wiedzy w tym zakresie, a także propagowanie idei zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej wśród gimnazjalistów. Uczniowie zmierzyli się z testem składającym się z 26 pytań (23 zamkniętych i 3 otwartych), z którego mogli uzyskać łącznie 39 punktów. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem gimnazjalistów. Wszyscy uczniowie zostali nagrodzeni pamiątkowymi dyplomami, jabłkami oraz symbolicznymi nagrodami rzeczowymi. Punkty zostały wliczone do Ligii Klas (comiesięczna rywalizacja między klasami zorganizowana przez Samorząd Uczniowski).

Wyniki konkursu:

  • 1 miejsce – klasa 2s
  • 2 miejsce – klasa 3h i klasa 3g
  • 3 miejsce – klasa 3a i klasa 3d

Organizatorzy: J. Hejduk i K. Pawełczyk

  • TALERZE ZDROWIA

W dniu 18 maja 2015 uczniowie klas 1a i 1j projektowali „talerze zdrowia”. Praca uczniów poprzedzona była prezentacją multimedialną poświęconą temu tematowi. Zadaniem uczniów było skomponowanie papierowego „talerza zdrowia” z czasopism, papierów kolorowych, bibuły, krepiny. Uczniowie chętnie przystąpili do zadania, a efektem ich pracy były piękne talerze, które zostały wyeksponowane na korytarzu obiektu sportowego w formie olbrzymiego talerza.

  • „JEDZ SAŁATKI BĘDZIESZ PIĘKNY I GŁADKI”

W dniu 13.05.2015 r. 10 uczniów z klasy IIc i 8 uczniów z IIIc, pod czujnym okiem Jolanty Kowalskiej i Moniki Banasiak przystąpiło do wspólnego przygotowania sałatek owocowych. Uczniowie podzielili się na grupy, w których zgodnie współpracowali. Wcześniej opracowali przepisy kulinarne, przygotowali listę zakupów oraz artykułów gospodarstwa domowego, które będą im niezbędne w tym dniu. Ostatecznie wszyscy byli solidnie przygotowani, uzbroili się w fartuszki, noże oraz odpowiednie produkty i przystąpili do pracy. Wspólne przygotowywanie sałatek oraz stołów dostarczyło nam wiele radości i zabawy, a zarazem spełniło funkcję edukacyjną i prozdrowotną. Po skończonej pracy wszyscy uczniowie zadbali o porządek oraz dekorację stołu, przy którym nastąpiła wspólna degustacja. Gotowe sałatki wyglądały przepięknie, a smakowały jeszcze lepiej.

Głównym celem tych zajęć było promowanie wśród uczniów zdrowego odżywiania oraz uświadomienie jaki ma wpływ na organizmu.

Opracowały: Jolanta Kowalska i Monika Banasiak

  • MISTRZOSTWA SZKOŁY W PŁYWANIU

W dniu 2015-03-19 odbyły się Mistrzostwa Szkoły w Pływaniu. Organizatorem zawodów była klasa III a pod kierunkiem wychowawcy Jolanty Hejduk – nauczyciela wychowania fizycznego

Celem imprezy było upowszechnianie wśród młodzieży umiejętności pływania i bezpiecznego zachowania się w wodzie, kształtowanie nawyku aktywnego spędzania czasu wolnego oraz wyłonienie najlepszych pływaków szkoły; będą oni reprezentowali szkołę w Mistrzostwach Nysy Gimnazjów w Pływaniu.

W zawodach uczestniczyło 38 uczniów z klas I – III. Najlepszych zawodników nagrodzono dyplomami oraz pucharami.

KONKURENCJE

  • 50 m styl dowolny dziewcząt – kl. I – III
  • 50 m styl dowolny chłopców – kl. I – III
  • 50 m styl klasyczny dziewcząt – kl. I – III
  • 50 m styl klasyczny chłopców – kl. I - III

MISTRZOWIE SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 STYL KLASYCZNY:

Kwaśnik Natalia– klasa II n i Hołuj Jakub – klasa I m

MISTRZOWIE SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 STYL DOWOLNY:

Dudek Julia– klasa I s i Kłonowski Bartosz – klasa II o

Organizator: Jolanta Hejduk

  • MISTRZOSTWA SZKOŁY W UNIHOKEJU

W dniu 5 marca 2015 r w naszej szkole zostały zorganizowane Mistrzostwa Szkoły w Unihokeju. Zawody cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów oraz kibiców. Do mistrzostw zgłosili się uczniowie wszystkich kategorii wiekowych.

KLASY I

1a, 1b, 1c, 1d, 1j, 1m, 1n, 1s

Łącznie w kategorii klas pierwszych zagrało 49 uczniów.

KLASY II

2a, 2b, 2d, 2e, 2m, 2n, 2o, 2s

Łącznie w kategorii klas drugich zagrało 48 uczniów

KLASY III

3a, 3b, 3d, 3f, 3g

Łącznie w kategorii klas trzecich zagrało 28 uczniów.

Turniej rozgrywany był systemem pucharowym (czyli przegrany odpada)w każdej kategorii wiekowej, następnie trzy najlepsze zespoły z grupy rozgrywał mecze ze sobą systemem „każdy z każdym”.

Ogólna klasyfikacja

KLASY I

1 miejsce - 1s

KLASY II

1 miejsce - 2d (klasa integracyjna)

KLASY III

1 miejsce - Klasa 3e

W całym turnieju wzięło udział 125 uczniów.

Organizatorzy: Edyta Asztel – Jaszczyszyn i Paweł Kurowski

  • REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”

Uczniowie klasy 2 m Gimnazjum nr 1 w Nysie wraz z wychowawcą panią Magdaleną Pasoń przystąpili do REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”. W ramach tego projektu współpracując z Instytutem Dietetyki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, uczniowie – pod kierunkiem pani dr inż. Marty Misiarz – 12 lutego 2015 r. przygotowali ciasteczka owsiane oraz batoniki energetyczne (jako przykład zdrowej żywności). Przygotowanymi produktami podzielili się ze społecznością lokalną. Ciasteczka i batoniki zostały rozdane mieszkańcom Nysy. Również pan Burmistrz Nysy Kordian Kolbiarz oraz Wiceburmistrz pan Piotr Bobak poczęstowali się słodkościami. Oczywiście każdemu bardzo smakowały. Dlatego dla wszystkich zainteresowanych udostępniamy na naszej szkolnej stronie internetowej przepis na zrobienie ciasteczek i batoników.

Naszą akcję poparła internetowa telewizja TV SANYAJA.

Ciasteczka owsiane

Składniki:

  • dwie szklanki płatków owsianych
  • szklanka mąki pszennej
  • dwa jajka
  • 2 rozgniecione widelcem banany
  • pół szklanki (lub nieco więcej) brązowego cukru
  • dwie garście posiekanych orzechów
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 kostki stopionego masła
  • kilka łyżek mleka dla rozluźnienia konsystencji ciasta

Wszystkie składniki zmieszać w dużej misce. Piekarnik rozgrzać do 160°C. Układać porcje ciasta przy pomocy łyżki, formując okrągły kształt, na wyłożonych papierem do pieczenia blaszkach. Piec do lekkiego zrumienienia ok. 10 - 12 minut. Jeśli dwie blaszki na raz - z termoobiegiem, jeśli bez - pojedynczo i minutę, dwie dłużej. Ciastka można posypać na wierzchu cukrem ( nada chrupkości) lub posiekanymi orzechami.

Batoniki energetyczne

Składniki:

  • 60 g Kasi
  • 1/4 szklanki miodu
  • 80 g brązowego cukru (można dać mniej)
  • 1/3 szklanki masła orzechowego
  • 2 łyżki marmolady
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1,5 szklanki ryżu preparowanego
  • pół szklanki wiórków kokosowych
  • 3/4 szklanki mieszanki suszonych owoców, posiekanych niezbyt drobno

W małym garnuszku wymieszać Kasię, miód, cukier, masło orzechowe i marmoladę, lekko podgrzać do rozpuszczenia cukru. Jak cukier się rozpuści, doprowadzić do wrzenia, natychmiast zdjąć z palnika. Wsypać pozostałe składniki, wymieszać. Formę natłuścić, wcisnąć w nią gotową masę. Włożyć do lodówki, aż do stężenia. Pokroić na małe batoniki. Przechowywać w lodówce.

Smacznego!

  • ORGANIZACJA DNI OWOCOWYCH I WARZYWNYCH w roku szkolnym 2014/2015

W związku z realizacją projektu KIK -34 w naszym gimnazjum uczniowie kl. II d, III a, II n wraz z opiekunami: B. Antolec – Oparą, W. Marques dos Santos, J.Hejduk i E.Demczyńską – Nawrot przygotowali poczęstunek owocowo – warzywny dla uczniów i nauczycieli. 10.02.2014r. grupa uczniów częstowała chętnych „ zdrową przekąską” (marchewką, jabłkiem, bananem, mandarynką), promując zdrowy tryb życia i wartościowy posiłek w czasie przerw.

Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem młodzieży i nauczycieli, którzy z przyjemnością częstowali się owocami i warzywami. Podczas tej akcji zjedzono 15 kg marchwi, 15 kg jabłek i 5 kg bananów i 5 kg mandarynek.

Uczniowie z chęcią biorą udział w takich akcjach, a zmotywowani zainteresowaniem koleżanek i kolegów zamierzają w przyszłości kontynuować tego typu akcje.

  • ORGANIZACJA DNI OWOCOWYCH I WARZYWNYCH w roku szkolnym 2013/2014

  • ZORGANIZOWANIE SPOTKANIA ZE STUDENTKAMI PWSZ W NYSIE DLA UCZNIÓW NASZEGO GIMNAZJUM DOTYCZĄCEGO ZDROWEGO ODŻYWIANIA

  • ORGANIZACJA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI KONKURSÓW DOTYCZĄCYCH ZDROWEGO ODŻYWIANIA

  • ORGANIZACJA SPORTOWYCH IMPREZ MIĘDZYKLASOWYCH I OGÓLNOSZKOLNYCH PROMUJĄCYCH AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ ORAZ RAJDÓW PIESZYCH

  • ORGANIZACJA SPOTKANIA RODZICÓW Z EKSPERTEM OD SPRAW ŻYWIENIA, Z PANIĄ MGR INŻ. MARTĄ MISIARZ Z INSTYTUTU DIETETYKI PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NYSIE

 

  • POGADANKA DLA RODZICÓW NA TEMAT ZDROWEGO ODŻYWIANIA W RAMACH ZEBRAŃ Z RODZICAMI

 

Dla rodziców:

  • Piramida aktywności fizycznej

  • 10 ZASAD ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM*

1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.

2. Bądź codziennie aktywny fizycznie – ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.

3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie (na dole) piramidy.

4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3–4 porcje mleka lub produktów mlecznych, takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.

5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych.

6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.

7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.

8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.

9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę.

10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

* wg Instytutu Żywności i Żywienia, 2009

Zasada 1. zdrowego żywienia dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym zwraca uwagę na urozmaicenie diety w produkty z różnych grup. Każda grupa produktów spożywczych jest źródłem innych, cennych dla zdrowia składników odżywczych. Na przykład produkty mleczne dostarczają wapń i białko, ale nie zawierają witaminy C, którą mają m.in. owoce i warzywa. Dlatego też należy wybierać i spożywać najbardziej wartościowe artykuły spożywcze z różnych grup żywności.

Zasada 2. przypomina o potrzebie codziennej aktywności fizycznej (zaleca się co najmniej 60 minut dziennie), dlatego u podstawy piramidy znajduje się aktywność fizyczna. Codzienny ruch korzystnie wpływa na kondycję fizyczną i sprawność umysłową oraz prawidłową sylwetkę.

Zasada 3. dotyczy spożywania produktów zbożowych. Prawidłowo zaplanowany codzienny jadłospis powinien zawierać co najmniej 5 porcji produktów zbożowych, które są przede wszystkim głównym źródłem energii dla organizmu, zawierają wiele składników mineralnych i witamin, są także bogate w błonnik regulujący pracę jelit. Z grupy tej należy wybierać artykuły z tzw. grubego przemiału, są bowiem bogatsze w składniki odżywcze, zawierają więcej witamin, szczególnie witamin z grupy B (tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas foliowy), składników mineralnych (magnez, cynk), oraz błonnika. Oprócz pieczywa pełnoziarnistego (ciemnego – razowego, typu graham), poleca się także ryż pełnoziarnisty niełuskany (brązowy), kaszę gryczaną i jęczmienną oraz razowy makaron.

Zasada 4. dotyczy grupy: mleko i przetwory mleczne, najważniejszego źródła wapnia w diecie, który jest niezbędny do budowy zdrowych kości i zębów. W żadnym produkcie spożywczym nie ma tak dużo, jak w mleku i jego przetworach, dobrze przyswajalnego wapnia. Mleko zawiera również witaminy (A, D, B2)i jest źródłem najwyższej jakości białka. Uczniowie zatem powinni albo wypijać 3–4 szklanki mleka dziennie albo część mleka zastępować przetworami mlecznymi (jogurty, kefiry, maślanka lub serami twarogowymi, podpuszczkowymi żółtymi).

Zasada 5. dotyczy grupy: mięso, ryby, jaja i nasiona roślin strączkowych, orzechy. Mięso, ryby, jaja i ich przetwory są w diecie źródłem pełnowartościowego białka, żelaza, cynku i witamin z grupy B. Ponieważ nasiona roślin strączkowych i orzechy są również źródłem wartościowego białka i wielu cennych składników mineralnych i witamin, włączone są do grupy produktów mięsnych. Z produktów mięsnych należy wybierać gatunki o małej zawartości tłuszczu (drób, wołowina, cielęcina). Ryby morskie (jak makrela, śledź i sardynka), warto spożywać ze względu na zawartość w nich korzystnych dla zdrowia wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy n-3 i witaminy D.

Zasada 6. warzywa i owoce powinny być spożywane kilka razy dziennie w ramach głównych posiłków i pojadania (co najmniej 5 porcji dziennie). W diecie powinno się uwzględniać różnorodne warzywa (m.in. zielone: np. sałata, brokuł, szpinak, czy warzywa pomarańczowe: np. marchew, pomidor, dynia). Dietę należy też wzbogacać w owoce, zarówno świeże, jak i mrożone lub suszone oraz w mniejszej ilości w soki. Warzywa i owoce dostarczają składników mineralnych, witamin i flawonoidów. Są głównym źródłem witamin antyoksydacyjnych (C, E, karotenów), które mają działanie przeciwmiażdżycowe i przeciwnowotworowe. Ponadto są źródłem błonnika regulującego czynności przewodu pokarmowego. Warto jednak wiedzieć, że owoce i soki owocowe oprócz wartościowych witamin i błonnika, dostarczają dużych ilości cukrów prostych, których spożycie powinno być jednak ograniczane. Dlatego też należy spożywać więcej warzyw niż owoców, a wśród soków wybierać raczej warzywne lub owocowo-warzywne.

 Zasada 7. dotyczy tłuszczów. Większość tłuszczów w diecie powinna pochodzić z ryb, orzechów i tłuszczów roślinnych (np. olej rzepakowy, sojowy, słonecznikowy, oliwa z oliwek). Tłuszcze powinny stanowić jedynie dodatek do potraw. Do smażenia poleca się stosowanie oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego bogatego w zdrowe jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Należy również ograniczyć produkty zawierające dużo cholesterolu (głównie podroby) i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych (wyroby ciastkarskie, cukiernicze, margaryny twarde, dania typu fast food). Dzieci i młodzież mogą zmniejszyć spożycie tłuszczów, ograniczając spożycie produktów typu fast food (frytki, hamburgery, cheesburgery, pizza) oraz chipsów, ponieważ mają bardzo dużą zawartość tłuszczów (33–48%).

Zasada 8. należy ograniczać słodycze ze względu na to, że cukier nie dostarcza żadnych witamin i składników mineralnych, a jego nadmiar prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej.

Zasada 9. zaleca ograniczanie spożycia soli kuchennej, czyli chlorku sodowego (NaCl) do 5 gramów dziennie (ilość ta obejmuje łącznie sól z produktów rynkowych i z dosalania potraw). W przybliżeniu odpowiada to płaskiej łyżeczce do herbaty. Sól w potrawach należy zastępować aromatycznymi ziołami, jak majeranek, bazylia, oregano, czosnek, tymianek itp. Ograniczać należy również spożywanie słonych przekąsek (chipsy, słone paluszki itp.). Duże ilości soli znajdują się także w gotowych daniach w puszkach, zupach i sosach w proszku.

Zasada 10. zwraca uwagę na ogromną rolę odpowiedniej podaży płynów. Dzieci i młodzież powinny pić codziennie co najmniej 6 szklanek wody. W przypadku dni o intensywniejszym wysiłku fizycznym (zajęcia WF czy inne zajęcia sportowe) podaż płynów powinna być znacznie większa. Zaleca się picie wody, herbatek owocowych niesłodzonych, soków warzywnych i owocowo-warzywnych i soków owocowych, ale w mniejszej ilości ze względu na zawartość cukrów.

http://www.zachowajrownowage.pl/artykul/podstawowe-zasady-zdrowego-zywienia-4

PIRAMIDA AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ DLA MŁODZIEŻY

 

W profilaktyce oraz leczeniu nadwagi i otyłości – obok racjonalnego żywienia – istotną rolę odgrywa aktywny tryb życia. W przypadku uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów i licealistów jego podstawę stanowić powinny lekcje WF, uzupełnione o inne formy aktywności ruchowej. Najważniejsze zalecenia i przeciwwskazania dotyczące aktywności fizycznej młodzieży przedstawia piramida, opracowana przez specjalistów z warszawskiej AWF.

Jej fundamentem (zielone tło) są proste czynności ruchowe, takie jak wchodzenie po schodach (zamiast korzystania z windy lub schodów ruchomych), pomoc rodzicom w obowiązkach domowych, pokonywanie drogi do (ze) szkoły lub części tej trasy pieszo czy spacery z psem. Tego rodzaju aktywność nie wymaga wiele wysiłku fizycznego, powtarzana jednak systematycznie może przynieść pożądane rezultaty.

Na kolejnym (różowym) piętrze piramidy umieszczono przykładowo jazdę na rowerze i deskorolce, grę w piłkę oraz taniec. Z takich form aktywności ruchowej młodzież może korzystać we własnym zakresie w czasie wolnym. Wskazane jest, aby: uprawiać je odpowiednio często (3–5 razy w tygodniu), najlepiej na świeżym powietrzu; ćwiczenia te trwały jednorazowo przynajmniej 20 minut, a ich intensywność była umiarkowana lub wysoka. Istnieje prosty sposób oceny wysiłku fizycznego: podczas umiarkowanego można rozmawiać, ale nie można śpiewać, podczas gdy intensywny wyklucza nawet mówienie.

Następne (niebieskie) piętro piramidy zajmują ćwiczenia o bardziej specjalistycznym charakterze, które mogą być wsparte fachowym instruktażem nauczyciela WF lub trenera na zajęciach SKS, w klubie fitness lub w klubie sportowym. Tego rodzaju aktywność – uprawiana 2–3-krotnie w tygodniu – powinna uwzględniać zainteresowania sportowe dziecka.

Na szczycie piramidy znajdują się zajęcia, które ze zdrowotnego punktu widzenia należy ograniczyć. Zalicza się do nich zwłaszcza długotrwałe korzystanie z komputera, nierzadko w niedbałej pozycji siedzącej. Mówiąc o biernych formach wypoczynku, nie wolno jednak zapominać o odpowiedniej ilości snu i właściwej regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym.

Dorastające dzieci i młodzież chętnie przebywają w towarzystwie rówieśników. Fakt ten warto uwzględnić w organizacji ich czynnego wypoczynku, nie zaniedbując jednak rodzinnych form aktywności fizycznej w postaci wspólnych wycieczek pieszych i rowerowych, spływów kajakowych czy wyjazdów na narty. Przyniesie to z pewnością dodatkowe – obok zdrowotnych – korzyści w postaci więzi przyjacielskich i rodzinnych.

Góra strony



Opolska e-Szkoła

Przejście do nowego dziennik

 

Rodzice/opiekunowie

Aktywacja konta:

  • przed aktywacją konta należy zapoznać się z ZASADAMI BEZPIECZNEGO UŻYTKOWANIA PORTALU OPOLSKA ESZKOŁA,
  • wypełnić załączony Formularz Rejestracyjny i dostarczyć go wychowawcy klasy lub do sekretariatu uczniowskiego.

Po tygodniu zgodnie z Instrukcją Aktywacji/Zmiany Hasła aktywować konto oraz ustawić hasło do portalu.

Zasady Bezpiecznego Użytkowania Portalu

Formularz Rejestracyjny

Instrukcją Aktywacji/Zmiany Hasła

 

Góra strony



Zgoda na dyskotekę

Oświadczenie w pliku programu Word Oświadczenie w pliku formatu .pdf

Zgoda na wieczorek filmowy

Oświadczenie w pliku programu Word Oświadczenie w pliku formatu .pdf

Góra strony

 

 

Bezpieczeństwo w sieci

W obliczu różnorodnych objawów cyberprzemocy i nasilających się niepożądanych zjawisk, które mają miejsce za pośrednictwem sieci - aby umieć sobie z nimi radzić -polecamy następujące strony internetowe i telefony:

www.saferinternet.pl (dzieci, rodzice, nauczyciele)

www.helpline.org.pl (dzieci, rodzice, nauczyciele), Tel. 800 100 100

www.dyzurnet.pl (rodzice), Tel. 801 615 005 – można zgłaszać wszystkie przypadki występowania niebezpiecznych i zabronionych prawem treści w Internecie

Uzasadniając podjęcie takiego tematu w szkole przedstawiamy wyniki ankiety przeprowadzonej w Gimnazjum nr 1 w roku szkolnym 2010/2011, która wykazała, iż:

  • 40% uczniów zostało obraźliwie wyzwanych za pośrednictwem Internetu
  • 40% uczniów w wieku 14-15 lat korzysta z komputera 3-4 godziny dziennie, a 33% chłopców w wieku 15-16 lat powyżej 5 godzin dziennie
  • 15% uczniów spotkało się z nieznajomym z Internetu w życiu realnym bez wiedzy swoich rodziców
  • 20% dziewcząt w wieku 13-14 lat przyznało, że zostały opublikowane ich zdjęcia lub filmy bez ich zgody i wiedzy
  • Około 30% rodziców uczniów raczej obawia się zagrożeń ze strony Internetu
  • Większość rodziców nie zdaje sobie sprawy, jakie przykre sytuacje spotkały ich dzieci w Internecie

 


Pomoc dla naszych uczniów

Góra strony



Terminy zebrań z rodzicami w roku szk. 2016/2017

Data Plan zebrania
08.09.201616.00 - zebrania z rodzicami
17.00 - spotkanie RADY RODZICÓW z DYREKTOREM
27.10.2016 15.30 - spotkanie RADY RODZICÓW z DYREKTOREM
16.15 - zebrania z rodzicami
17.00-18.00 - konsultacje
01.12.2016 16.00 - zebrania z rodzicami
17.00-18.00 - konsultacje
12.01.2017 16.00-18.00 - konsultacje
09.02.2017 15.30 - spotkanie RADY RODZICÓW z DYREKTOREM
16.15 - zebrania z rodzicami
17.00-18.00 - konsultacje
06.04.2017 15.30 - spotkanie RADY RODZICÓW z DYREKTOREM
16.15 - zebrania z rodzicami
17.00-18.00 - konsultacje
25.05.2017 16.00 - zebrania z rodzicami
17.00-18.00 - konsultacje
13.06.2017 15.30 - spotkanie RADY RODZICÓW z DYREKTOREM
16.15 - zebrania z rodzicami
17.00-18.00 - konsultacje



Góra strony



Pedagog i psycholog

Kształtujmy serca młodych ludzi,
uczmy wiary we własne umiejętności,
rozwijajmy optymizm i wolę pozytywnego myślenia.

B. Bleja-Sosna

 

dr Anna Omylanowska-Kuglarz
pedagog 

Dzień  Godziny pracy
poniedziałek 8.00 – 12.00
wtorek 9.50 – 15.00
środa 11.30 – 15.00
czwartek 9.50 – 12.00
piątek 8.50 – 14.00

mgr Marlena Kwiatkowska
psycholog

Dzień  Godziny pracy
poniedziałek 08.50 – 9.50
12.30 - 14.00
wtorek 8.30 – 9.50
11.30 – 14.10
środa 11.30 – 13.20
czwartek 12.30 – 13.20
14.10 – 15.00

Działalność pedagoga i psychologa szkolnego:

  • rozwiązywanie konfliktów
  • pomoc w sytuacjach trudnych w domu i szkole
  • pomoc w nauce
  • pomoc w kontaktach z rówieśnikami
  • indywidualne konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli
  • prowadzenie zajęć w klasach
  • doradztwo zawodowe
  • zajęcia psychoedukacyjne
  • zajęcia psychospołeczne
  • zajęcia socjoterapeutyczne
  • realizowanie projektów unijnych

Współpracujemy:

  • z wychowawcami, nauczycielami
  • z rodzicami
  • Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną
  • Ośrodkiem Pomocy Społecznej
  • kuratorami sądowymi
  • policją – podejmowanie działań profilaktycznych i interwencyjnych
  • Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
  • Pogotowiem Interwencji społecznych
  • Poradnią Odwykową „DOR – MED”

Góra strony



Kryteria oceniania i wymagania edukacyjne

Przedmiot Dokument do pobrania
Biologia  Klasa 1



Klasa 2



Klasa 3
Chemia
Fizyka
Geografia Klasa 1



klasa 2



Klasa 3
Informatyka
Język angielski
Język niemiecki
Język polski
Matematyka Klasa 1



Klasa 2



Klasa 3
Plastyka
Religia
Zajęcia techniczne
Wychowanie fizyczne
WOS
Zajęcia artystyczne Plastyczne



Muzyczne

Góra strony


 


Ubezpieczenie uczniów

Ubezpieczenie NNW uczniów jest nieobowiązkowe i składka w roku szk. 20015/2016 wynosi 60 zł.

 

Góra strony